Verwerk deze natuurlijke vetverbranders eens in je maaltijden!

Om kilo’s kwijt te raken hoef je niet alleen maar eten te laten staan. Het zou juist goed zijn om bepaalde voedingsmiddelen aan je eetpatroon toe te voegen. Deze natuurlijke vetverbranders kunnen je bijvoorbeeld een handje helpen bij gewichtsverlies en zetten we vanaf nu wat vaker op het menu!

1. Knoflook

Deze geurende smaakmaker is om meerdere redenen goed voor je gezondheid, en ook voor de vetverbranding is knoflook een goede keuze. De antioxidant van de knoflook kan cortisol, oftewel het ‘stresshormoon’, in je lichaam verlagen. Daardoor is je lijf minder geneigd om energie op te slaan als buikvet.

2. Citroen

Veel mensen zweren bij een dagelijks glaasje citroenwater voor gewichtsverlies. De vrucht is immers rijk aan vitamine C en antioxidanten, die je een steuntje in de rug kunnen bieden als het om afvallen gaat.

3. Avocado

Je verwacht het niet snel van de avocado, die toch als calorierijk en vet te boek staat. Toch hoort de groene vrucht in dit rijtje thuis. Avocado’s bevatten voornamelijk gezonde vetten, waardoor je andere voedingsstoffen beter opneemt en je na het eten langer verzadigd bent. Ook zitten avocado’s boordevol vezels, wat je spijsvertering een flinke boost geeft.

4. Cayennepepers

Deze is voor de liefhebbers van pittig eten! Chilipeppers bevatten het stofje capsaïcine, waardoor je lichaam extra calorieën gaat verbranden. Toegegeven, dit effect is niet heel sterk, maar zo nu en dan een pittige maaltijd nuttigen kan toch net dat beetje extra helpen.

5. Groene thee

Groene thee staat al jarenlang bekend als een ‘afvaldrankje.’ De antioxidanten in de thee zouden helpen om je spijsvertering op gang te brengen en meer vet te verbranden.

6. Zoete aardappelen

De laatste jaren hebben zoete aardappelen toch echt een plekje in ons hart veroverd. Niet alleen is de oranje aardappel ontzettend lekker, ook schijnt de groente perfect in een gezonde levensstijl te passen. Door de ‘langzame koolhydraten’ in zoete aardappel zit je na het eten langer vol, maar daar blijft het niet bij. Zoete aardappel bevat namelijk een grote hoeveelheid bètacaroteen, goed voor je weerstand en voor – je raadt het al – de vetverbranding.

7. Grapefruit

Naast citroen kan ook de citrusvrucht grapefruit (of pompelmoes) je metabolisme aanzwengelen. Ook zit de vrucht tjokvol vezels, waardoor het een gezond en vullend tussendoortje is.

8. Pindakaas

Yes, ons favoriete broodbeleg staat ook op het lijstje! De enkelvoudige vetzuren in pindakaas stimuleren de vetverbranding. Let wel, kies voor een pindakaasvariant zonder toegevoegde suikers of olie, en houd het bij maximaal 3 eetlepels per dag om het gezond te houden.

Benieuwd naar welke negen voedingsmiddelen ook natuurlijke vetverbranders zijn? Lees dan verder op de volgende pagina.

Pagina 1/2