13 februari 2018

Dit moet je nooit bij het ontbijt eten

Nooit overslaan: het ontbijt! Het ontbijt wordt niet voor niets de belangrijkste maaltijd van de dag genoemd. Een goed ontbijt geeft je de nodige energie om de dag goed te beginnen. Daarnaast is je buik voor een paar uur gevuld en heb je minder snel de neiging om te gaan snacken, dus als je wilt afvallen is een stevig ontbijt erg belangrijk. 

Alleen is waarméé je ontbijt ook heel belangrijk, volgens voedingsexperts zijn er ontbijtproducten die je beter kan laten staan. Deze voedingsmiddelen kan je beter nooit bij het ontbijt eten!

Fruitsap

Of het nou om een versgeperste jus gaat, of om sap uit een fles of pak: je kan het beter laten staan. Er zitten behoorlijk veel calorieën in fruitsap en ook nog eens een behoorlijke lading suiker. Daarnaast vult het totaal niet en heb je na het drinken van een glas sap gewoon nog honger. Maak liever een groentesmoothie en eet je fruit in plaats van het te drinken.

Avocadotoast

Avocado is natuurlijk heel gezond en lekker, maar zit ook bomvol vet en calorieën. Een hele avocado bevat 21 gram vet en 250 calorieën, dat is meteen je hele vetbehoefte voor de dag. Dus, voordat je ‘s ochtends een hele avocado op brood prakt, bedenk je even dat je er meer aan hebt om dit door een salade te doen. Vult veel meer en  je krijgt betere stoffen binnen!

Cornflakes of cruesli

Je denkt dat je lekker bezig bent als je ‘s ochtend met je bakje magere yoghurt met een hand cruesli de dag begint. Makkelijk en gezond: wat wil je nog meer. Nou, laat die cruesli of cornflakes voortaan maar staan, want ze zitten bomvol suiker en bevatten schrikbarend veel calorieën. Neem liever havermout met fruit, daar haal je veel meer uit.

Lees ook: Wat is gezonder: een schaaltje ontbijtgranen met volle melk of een heerlijke pizzapunt?

Dit bericht bewaren? Pin hem op Pinterest

Bron: Jan Magazine | Beeld ter illustratie, Pexels