12 februari 2018

Sommige light-producten kun je beter laten staan

Cola Light, light-chips, light-boter: je hebt van alle voedingsmiddelen tegenwoordig wel een light-variant. Als je minder calorieën binnen wil krijgen is dat in veel gevallen een prima keuze. Maar waar slechts weinig mensen bij stilstaan is dat, wanneer vetten uit een product worden gehaald, dit wordt vervangen door iets anders.

En dat zijn niet altijd even wenselijke stoffen, het eten van light-producten kan in sommige gevallen zelfs averechts werken. Deze lightproducten kan je beter laten staan!

1. Pindakaas

Pindakaas is lekker en gezond, maar het is heel calorie-rijk. Het lijkt dan een goed idee om te kiezen voor een potje met light-pindakaas, maar niet is minder waar. De vetten die eruit worden gehaald worden vaak vervangen door suikers. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling! Het beste kan je kiezen voor een natuurlijke pindakaas van 100% pinda’s waar voornamelijk onverzadigde vetten inzitten.

2. Dressing

Lekker op je salade, een flinke scheut dressing. Maar omdat het nogal vet is, kiezen veel mensen voor een vetvrije light-dressing. In een low-fat dressing zit vaak veel meer extra suiker en zout, en dat is echt nog wel een stukje slechter dan vet. De beste dressing? Een beetje sprenkelen met olijfolie: smaakvol genoeg!

3. Vetvrije yoghurt

Lekker hoor, zo’n bakje magere yoghurt met perziksmaak. Maar dit soort ‘gezonde’ yoghurtjes zitten bomvol suiker en E-nummers en laten je vaak met een onverzadigd gevoel weer achter, waardoor je veel sneller weer gaat snaaien. Kies liever voor een bakje Griekse yoghurt. Vullend, bomvol eiwitten en goed voor je darmen: een prima keuze.

Lees ook: Wat is gezonder: een schaaltje ontbijtgranen met volle melk of een heerlijke pizzapunt?

Dit bericht bewaren? Pin hem op Pinterest

Bron: Elle Eten | Beeld ter illustratie, Pexels