Zin in een kaasplankje? Dit zijn de gezondste kazen om te eten

Kaasschaven in de aanslag!

We weten allemaal wel dat kaas niet de meest calorie-arme snack is, maar het is zo lekker! Wil jij je een avondje tegoed doen aan heerlijke kazen of wil jij iets verantwoords als broodbeleg? Dit zijn de beste kazen om te nuttigen.

Feta. Dit witte Griekse kaasje bevat veel minder calorieën dan de gemiddelde kaas en bevat ook nog eens minder vet. Wanneer je hier dertig gram van eet (genoeg om je Griekse salade royaal te vullen met Feta), krijg je 4 gram aan proteïnes binnen en eet je maar 75 calorieën.

Cheese stings. Ken je deze heerlijke lekkernij nog? Die sticks die kinderen graag meenemen als pauzesnack? Deze kinderlijke snack is ook perfect voor volwassenen. Deze strings zijn vaak gemaakt met mozzarella waardoor ze een hoog proteïnegehalte hebben. Ook is deze kaas veel minder bewerkt. Ga jij je tegoed doen aan deze strings? Zorg dan wel dat je voor 100 procent mozzarella stringcheese gaat.

Parmezaanse kaas. Vergeleken met de bovenstaande kazen, is Parmezaanse kaas iets calorierijker, maar nog steeds bevat deze kaas minder calorieën dan de gemiddelde kaas. Wanneer je dertig gram Parmezaan over je pasta raspt, voeg je hiermee maar 110 calorieën toe aan je gerecht. Wel is deze kaas rijk aan zout, waardoor je hier niet te veel van moet eten!

Zwitserse kaas. Deze kaas heeft een sterke smaak waardoor je vaak niet veel nodig hebt van deze kaas. Het leuke aan deze kaas is dat-ie veel minder zout bevat dan de gemiddelde kaas en dat er ook minder vet in zit.

Cottage cheese. Mensen die aan de lijn doen, eten het bij de vleet: cottage cheese. In een portie van dertig gram zitten maar 20 calorieën. Daarnaast is het wel rijk aan proteïne en ook magere varianten zijn verkrijgbaar waardoor je ook nog eens weinig vet binnenkrijgt.

Bron: Caring. Beeld ter illustratie

error: Deze functie is uitgeschakeld