Als je denkt dat op de vorige pagina alles al genoemd stond wat slecht was aan sinaasappelsap. Dan heb je het mis. Er is nog veel meer te vertellen en voortaan zullen wij wel drie keer nadenken voordat we een -of twee- glazen sinaasappelsap drinken bij het ontbijt.

Verzadigd gevoel mist
Daarbij drink je er snel teveel van. Als je de hoeveelheid sinaasappels die in zo’n sapje gaan op een bord zou leggen, zou je veel sneller vol zitten dan wanneer je het als sapvorm opdrinkt. Een smoothie zou wel een iets beter alternatief zijn, omdat smoothies meer vezels bevatten. Maar over het algemeen kun je fruit veel beter eten dan drinken.

Vitamine C

Wil je wel veel vitamine C binnenkrijgen, maar niet de suikers? Er zijn veel groentesoorten die veel meer vitamine C bevatten dan een sinaasappel. In een sinaasappel zit ongeveer 50-75 milligram van deze vitamine, terwijl in bijvoorbeeld broccoli, rode paprika en boerenkool 75 tot 90 milligram vitamine C zit. Je hoeft dus ook zeker sinaasappelsap te drinken als je de dagelijkse hoeveelheid van deze vitamine C binnen wilt krijgen. Eet liever een sinaasappel en in de avond een gerecht van deze drie groentes.

Lees ook: Dit is de reden dat je een kiwi beter met schil op kunt eten!

Dit bericht bewaren? Pin ‘m op Pinterest!

Bron: gezondheidsraad | Beeld: pxhere

Pagina 2/2