Met name met warm weer gaat een flink stuk watermeloen er wel in

Je bent misschien niet stapelgek op watermeloen, maar over het algemeen gaat dit rode fruit er bij iedereen wel in. Vooral doen ook: watermeloen verorberen. Er zitten namelijk een aantal leuke gezondheidsvoordelen aan.

Het hydrateert

De naam watermeloen verklapt het al: de vrucht zit tjokvol water. Zit je nog niet aan je aanbevolen vochtinname van de dag en heb je totaal geen zin om een glas water achterover te slaan? Neem dan een lekker stuk watermeloen.

Het kan je bloeddruk verlagen

Een flink stuk watermeloen bevat 170 milligram kalium. Klinkt wat abstract, maar als je bloeddruk te hoog is heeft je lichaam zeker baat bij dit mineraal. Volgens de medische kliniek Mayo Clinic heeft kalium een positief effect op het vermogen van het lichaam om het effect van natrium op de bloeddruk te verminderen. 

Het kan gewichtsverlies stimuleren

Heb je zin in een snack en probeer je wat af te vallen? Eet dan een stuk watermeloen. Het bevat weinig calorieën en je bent na het eten ervan voldaan tot je volgende maaltijd. Uit onderzoek bleek zelfs dat twee grote stukken watermeloen ervoor zorgden dat mensen met overgewicht tot 90 minuten lang volzaten van de watermeloen. 

Het kan de kans op hartziekten verkleinen

Uit onderzoek van Purdue University en University of Kentucky blijkt dat een bepaalde verbinding in watermeloen het cholesterolgehalte verlaagt. Ook blijkt deze verbinding ervoor te zorgen dat de hoeveelheid plaque in de slagader vermindert.

Lees meer voordelen op de volgende pagina.

Pagina 1/2