Het oranje fruit kent leuke gezondheidsvoordelen

In het najaar lachen de netjes mandarijnen in de supermarkt je weer tegemoet. Juist in deze tijd van het jaar is de citrusvrucht op z’n lekkerst. Is dat voor jou nog niet genoeg redenen om wat vaker een mandarijntje op te peuzelen? Laat ons je dan nog vier extra redenen geven. Het volgende kan namelijk gebeuren als je regelmatig mandarijnen eet.

Je huid kan er beter uit gaan zien

Gezonde voeding kan bijdragen aan een gezonde huid. Eet je regelmatig een mandarijn? Dan draagt het oranje fruit bij aan een gezonde leefstijl. Mandarijnen bevatten veel vocht, vitamines, mineralen en antioxidanten.

Je kunt beter naar de wc

Vezels zijn zo’n beetje de beste vriend van je stoelgang. Eet je er niet genoeg van? Dan lukt een nummertje twee niet altijd even goed. Net als veel andere voedingsmiddelen bevatten ook mandarijnen veel vezels.

Je geeft je immuunsysteem een boost

Als we iets over ons immuunsysteem weten, is het wel dat het vitamine C nodig heeft. Komt dat eens goed uit, want ook mandarijnen zijn rijk aan vitamine c. De vitamine zorgt ervoor dat bacteriën en virussen ons lichaam minder makkelijk kunnen betreden. Een mandarijn kan je helpen om genoeg vitamine C binnen te krijgen. Kamp je echter met een tekort? Dan kun je beter een sinaasappel of een paprika eten, want hier zit meer vitamine C in.

Het kan je bloeddruk gezond houden

Mandarijnen zijn niet alleen rijk aan vezels en vitamine c, maar ook aan kalium – wat overigens ook te vinden is in veel andere fruitsoorten. Deze mineraal regelt de bloeddruk en het kan helpen om een hoge bloeddruk tegen te gaan.

Lees ook: 7x waarom je elke dag een banaan zou moeten eten

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest

Bron: Margriet | Beeld: Unsplash, Sharon McCutcheon