De moeite waard om een keer te proberen!

We maken dolgraag thee met verse gember of we doen wat van de wortel door de curry. Gember heeft tig gezondheidsvoordelen. Zo helpt het onder andere tegen misselijkheid, kan het stress verminderen en versterkt het het immuunsysteem. Hoe dan ook: genoeg redenen om wat vaker gember te consumeren. Alleen is niet iedereen dol op die pittige nasmaak die gember kan hebben. Gelukkig hebben we daar een oplossing voor gevonden: eerst de gember even roosteren!

Milder en zoeter

Gember zit tjokvol antioxidanten, mineralen en vitamines. Een goede reden dus om wat vaker gember door een lekkere curry te doen of door de thee. Helaas houdt niet iedereen van de pittige smaak van gember. Gelukkig is er een simpele manier om de wortel wat milder en zoeter te maken van smaak. Namelijk door de gember eerst even in de oven te doen!

Hoe werkt het?

Verwarm de oven voor op 220 °C. Pak een groot stuk gember en doe ‘m 45 minuten in de oven. Je hoeft de gember niet te schillen. Wel is het belangrijk dat je niet een klein stukje gember in de oven doet, anders droogt-ie helemaal uit. De schil van de gember kan een beetje zwart worden, maar dat is geen probleem. Doe de gember daarna even in de blender en je hebt een mooie gemberpasta. Deze pasta kun je door wat heet water roeren of lekker in de curry doen. Easy peasy!

Lees ook: Griepje onder de leden? Dan kun je deze gezonde voedingsmiddelen beter laten staan

Wil je dit artikel bewaren? Pin ’t op Pinterest!

Bron: FlavorFlav | Beeld: Pixabay