19 juli 2019

Zo kan je verantwoord snacken!

We weten allemaal hoe verleidelijk het is om  ‘s avonds op de bank een zak chips open te trekken, of tijdens het werken achter je bureau een half -of heel- pak oreo’s op te knabbelen. Dat moet af en toe ook kunnen, want het is te lekker om allemaal te laten staan. Maar wanneer je als doel hebt om een aantal kilo’s te verliezen, dan kan je je beter niet vergrijpen aan al die tussendoortjes. Helemaal niet moeilijk, want wij geven je 20 snack-tips onder de 100 waar je óók heel gelukkig van wordt!

Hállo summerbody.

1. Komkommer

Ze zeggen dat het aantal calorieën wat je verbrand tijdens het eten van een komkommer, hoger is dan het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Dus, eigenlijk is het eten van komkommer gewoon een soort sport. Hoe fijn is dat? Komkommer bevat veel water, dus je zal er ook best een vol gevoel van krijgen.

2. Beschuit

Een beschuit bevat weinig calorieën en is te variëren met oneindig veel toppings. Kies bijvoorbeeld voor aardbeien. Een beschuitje met aardbeien bevat maar 66 calorieën en is ontzettend lekker. Wel zonder suiker natuurlijk!

3. Soepje

Heb je trek in wat hartigs? Maak dan een soepje. Kies voor een heldere bouillon, aangezien deze vaak weinig calorieën bevatten. Pas wel op dat je een niet té zoute variant kiest.

4. Avocado

Een avocado bevat veel gezonde vetten waardoor je een verzadigd gevoel zal krijgen. Eet een halve, aangezien je anders niet onder de 100 calorieën blijft! De avocado breng je op smaak met wat peper, zout en citroensap.

5. Garnalen

Deze valt onder de categorie: high-class tussendoortjes. Kook 8 grote garnalen en dip ze in een chilisausje. Onder de 100 calorieën, superlekker, gezond en een keer wat anders!

6. Druiven

Ideaal fruit om te snacken: een tros druiven. Druiven bevatten wel veel suiker, dus ondanks dat het een fruitsoort is, betekent dit niet dat je er eindeloos van kan eten. Met een tros druiven blijf je onder de 100 calorieën. Rood of groen, kies je favoriet!

7. Worteltjes met hummus

Wanneer je nog nooit van deze combinatie gehoord hebt, dan kan je er waarschijnlijk niet een voorstelling bij maken. Toch wil je niets anders meer wanneer je deze gouden combinatie eenmaal geproefd hebt. Want wortels met hummus zijn dé perfecte snack! Eet er niet teveel, want ook hier geldt dat je bij ongeveer 10 miniwortels je al aan de 100 calorieën zit.

8.Olijven

Ze zijn vaak ± 7 calorieën per stuk. Dat is niet veel! Kies voor een groene of zwarte olijf, maar waak jezelf wel voor de varianten met olijfolie of fetakaas. Deze bevatten natuurlijk wel wat meer calorieën.

9. Amandelen

Niet een hele bak, maar een handje vol. Amandelen zijn niet per se dikmakers, maar wanneer je er een stuk of 15 eet, zit je aan je maximum. De amandelen zijn enorm gezond en zorgen -in tegenstelling tot andere tussendoortjes- voor een verzadigd gevoel. Dat is fijn!

10. Blauwe bessen

Een snack waar je wél veel van kan eten, aangezien je zelfs bij 150 gram nog onder de 100 calorieën zit. Blauwe bessen bevatten veel vezels, waardoor je een verzadigd gevoel krijgt. Daarnaast zorgen die vezels ook voor een goede stoelgang.

Nóg meer gezonde tussendoortjes vind je op de volgende pagina!

Pagina 1/2