6. Ui en knoflook

Er gaat bijna geen dag voorbij dat we geen ui en knoflook gebruiken. Dit duo maakt vrijwel elk gerecht beter. Het zijn ook nog eens gezonde smaakmakers, aangezien ze geen flinke dosis zout bevatten.

7. Bonen

Bonen zijn misschien minder populair als ui en knoflook, maar ook zij zijn een gezonde staple voor in je voorraadkast. Ze komen in allerlei vormen, maten en smaken: van sperziebonen tot kidneybonen en van witte tot bruine bonen. Ideaal dus om lekker mee af te wisselen door de week.

8. Aardappelen

Aardappelen (ook de zoete!) zijn een must in de keuken. Ze zitten vol vezels, vitamine B6 en kalium. De zoete variant bevat ook nog eens een goede dosis calcium, vitamine C en vitamine A. Daarnaast zijn aardappelen over het algemeen niet heel prijzig, dus inslaan maar!

9. Rijst

Even klaar met de aardappelen? Dan is het goed om rijst in huis te hebben. Rijst is de perfecte basis voor een flinke dosis groenten (lekker om te roerbakken!) en kip. Kies voor bruine rijst of wilde rijst voor extra veel vezels, eiwitten en kalium. Daarnaast blijft rijst ook nog eens lang goed, dus ideaal om in je voorraadkast te bewaren.

10. Diepvriesfruit

Hoe lekker vers fruit ook is, het kan wel vrij prijzig zijn. Ook kan het zo zijn dat je niet altijd tijd hebt om vers fruit in huis te halen. Diepvriesfruit is dan een perfect alternatief, aangezien het tot tien maanden goed blijft in de diepvries. Gooi een handje bevroren bessen door je kwark, Griekse yoghurt of havermout en you’re good to go. Ook kun je er natuurlijk een heerlijke smoothie van maken.

Pagina 2/2

Lees ook: Rijkgevulde Mexicaanse tacosoep

Wil je dit artikel bewaren? Pin ’t op Pinterest!

Bron: EatingWell | Beeld: Unsplash, Gareth Hubbard