22 maart 2024
Sara Bergsma

Ga jij ze proeven?

Met de zomer in het vooruitzicht kunnen we allemaal niet wachten om in het zonnetje te genieten van een verfrissend ijsje. Elk jaar worden er weer nieuwe en verrassende smaken gelanceerd, maar bij dít product hebben we toch wel onze bedenkingen. Familiebedrijf  Kesbeke introduceerde onlangs namelijk augurk-wodka ijsjes via hun Instagram-account. 

Augurk-wodka ijsjes

Wellicht heb je het al gespot op Instagram: de nieuwe augurk-vodka ijsjes van Kesbeke, ontwikkeld in samenwerking met 24 ICE. In een video delen Oos Kesbeke, beter bekend als De Augurkenkoning, en zijn zoons Camiel en Silvian hun enthousiasme over dit nieuwe product, waarvan ze geloven dat het dé hit van het jaar zal worden.

Ze zien de ijsjes als een kans om tafelzuren, die voornamelijk bekend zijn bij oudere generaties, ook onder de aandacht te brengen bij jongeren. Volgens hen zijn veel jongeren zich niet bewust van de gezondheidsvoordelen van augurken, en daar willen ze met dit veganistische en glutenvrije ijsje verandering in brengen.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Kesbeke (@kesbeke)

Bepaal de naam

Om het nieuwe ijsje een passende naam te geven, hebben Kesbeke en 24 ICE besloten om een consumentenwedstrijd te organiseren. Een pakkende merknaam is immers cruciaal. Bij het bedenken van deze naam willen ze benadrukken dat de augurk, als typisch Hollands product en symbool van zure lekkernij, een stukje authentiek cultureel erfgoed vertegenwoordigt. Je kunt meedoen door onder het bericht te reageren met je suggestie én daarbij een vriend(in) te taggen. De winnaar wordt 25 maart bekend gemaakt.

Overigens denken ook veel mensen in de reacties dat Kesbeke een vervroegde 1 april-grap met ons probeert uit te halen. Wat denk jij? En zo niet, zou je ‘m proberen?

Lees ook: Zo bewaar je knoflook het best

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!

Bron: Ze, Instagram @kesbeke | Beeld: Adobe Stock