Het is niet alleen omdat het handig is

Je hoeft maar door een stadscentrum te lopen en je komt een Subway-filiaal tegen. De Amerikaanse broodjes veroverden onze harten in een rap tempo en medewerkers bereiden de sandwiches waar je bijstaat. Waarom ze dat doen? Wij vertellen je het.

Bestelling klaarmaken

In 2000 opende de bekende Subway-keten z’n eerste filiaal in ons land en inmiddels hebben we er in Nederland meer dan 200 van. Wanneer je een degelijk broodje bestelt, maakt de medewerker de sandwich klaar terwijl je meekijkt. Handig, want dan kun je makkelijk zeggen wat je wel en niet op de luxe bam wilt. Echter, er blijkt ook nog een andere reden te zijn waarom medewerkers naar je toe staan wanneer ze de bestelling klaarmaken.

In de auto bij een dief

Voorheen maakten medewerkers van de Subway broodjes klaar terwijl ze met de rug naar hun klanten toestonden. In 1960 kwam daar verandering in. Subway-oprichter Fred DeLuca had een lift nodig en kreeg deze van een willekeurige man. De twee raakten in gesprek en de bestuurder vertelde vervolgens dat hij regelmatig drankjes uit de koelkast stal als Subway-medewerkers zijn bestelling klaarmaakten. Of de man wist dat hij de Subway-eigenaar in de auto had, is niet duidelijk.

In de gaten houden

Wel is duidelijk dat DeLuca het daarna over een andere boeg gooide. Sindsdien maken medewerkers de broodjes klaar terwijl ze naar de klant toestaan. Het is uiteraard fijner communiceren, maar op deze manier kan de zaak ook beter in de gaten gehouden worden.

Lees ook: Dit is de gezondste optie die je kunt bestellen bij de Subway, volgens een diëtist

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!

Bron: Mashed | Beeld: Subway Restaurant door Mike Mozart onder de licentie CC BY 2.0