Met deze keuzes eet je koolhydraatarm bij de Chinees

Koolhydraatarm eten is al moeilijk genoeg en dan… wordt je uitgenodigd om mee te gaan naar ‘de Chinees’. Wat nu?! Het is algemeen bekend dat een dieet volhouden als je naar een restaurant gaat vrijwel onmogelijk is. Of toch niet? Wij zetten een aantal tips op een rij, die jou gaan helpen om zo min mogelijk van je dieet af te wijken. Zo kun jij ook lekker genieten van een bordje chinees. 

Wel zo fijn, toch?

Keuzes

Niet elk afhaalgerecht heeft evenveel koolhydraten. Probeer vooral de zoete gerechten te vermijden. Zoet is namelijk vrijwel altijd het resultaat van koolhydraten en laten we die nou net niet willen. Dit zijn gerecht die je wel gewoon kunt eten.

  • Kippensoep (zonder de vermicelli)
  • Haaienvinnensoep
  • Loempia (laat alleen de korst -ja, moeilijk- liggen)
  • Tjap Tjoy
  • Foe Yong Hai (en wees zuinig met de saus)
  • Saté Ajam (gebruik niet buitensporig veel saus)
  • Tjieuw Yim Ha Lok
  • Garnalen in knoflook
  • Pak Yim Ap
  • Don Koe Ap

Geen sausjes

Probeer je vooral te focussen op groenten en vleesgerechten zonder krokante jasjes en zoete sausjes. Meestal zit je dan goed met zo min mogelijk koolhydraten. Uiteraard is volledig koolhydraatarm eten bij de afhaalchinees nagenoeg onmogelijk, maar je kunt best eens genieten. Eet smakelijk!

Lees ook: Net zo lekker als die van de Chinees: zó maak je zelf kroepoek

Dit bericht bewaren? Pin ‘m op Pinterest!

Bron: Super Shape | Beeld: pxhere