Met deze snacks kom je je dag wel door

Wanneer het ontbijt en de lunch achter de rug zijn, belanden we weleens in de zogenoemde snackmodus. We worden hangerig, krijgen zin in ‘iets lekkers’ en vergrijpen ons dan gauw aan de snoepautomaat in de kantine. Moet soms kunnen, maar op de lange termijn doet dit niet veel goeds voor ons lijf. Genoeg redenen om deze 7 gezonde snacks op je bureau te bewaren. Succes gegarandeerd. 

1. Pompoenpitten

Pompoenpitten lijken misschien niet bijzonder, maar dat zijn ze wel. Deze kleine pitjes bevatten veel eiwitten, waardoor je er een verzadigd gevoel door krijgt. Daarnaast helpt het je bloedsuikerspiegel in balans te houden, waardoor je minder snel naar een ongezonde snack grijpt.

2. Walnoten en amandelen

Een handje walnoten of amandelen zorgen voor een goede spijsvertering. Daarnaast vult het behoorlijk, waardoor je snackbehoefte al gauw verdwijnt. Let er wel op dat je geen hele zak naar binnen werkt, aangezien deze noten flink wat calorieën bevatten.

3. Popcorn

Zin in een hartige snack? Kies voor zoute popcorn. Dit zal je snackbehoefte voldoen én smaakt nog echt lekker ook. En geef toe: popcorn eten achter je bureau klinkt als een feestje, toch?

4. Cracker met kaas

Voel je je zowel hangerig als hongerig? Dan gaat een handje walnoten je waarschijnlijk niet opbeuren. Grijp een volkoren cracker van je bureau en beleg ‘m met een plakje kaas. Vezels, eiwitten: je krijgt het allemaal binnen. Wedden dat je er nu weer even tegenaan kunt?

5. Fruit met amandelboter

Zin in een zoete snack, maar krijg je het niet zo warm van enkel een stuk fruit? Snijd je fruit dan in stukjes en smeer een flinke lepel amandelboter of pindakaas op je bord. Dippen maar!

6. Groenten met hummus

Ben je meer fan van hartige snacks? Kies dan voor groenten met hummus. Dip je cherrytomaatjes, wortelen, paprika of komkommer in een bakje hummus. Vind je dit maar saai? Kies dan eens voor een spicy hummus.

7. Rijstwafel met pindakaas

Een grote favoriet op de Kookfans-redactie: de rijstwafel met pindakaas. Deze snack valt ons alles goed in de smaak, aangezien de pindakaas een verzadigd gevoel geeft.

Lekker recept: Koolhydraatarme pindakaaskoekjes

Wil je dit artikel bewaren? Pin ’t op Pinterest!

Bron: Well + Good | Beeld: Pexels