Maak deze fouten niet

Koolhydraatarm of ketogeen eten is een hele populaire vorm van diëten. Toch moet je dit wel doordacht doen en je heel bewust zijn van de eventuele fouten die je kunt maken bij zo’n dieet. Er is namelijk een aantal valkuilen waar mensen massaal in stappen. Zonde, want zo verstoor je het proces.

Hou je aan deze regels en je bent die overtollige kilo’s sneller kwijt.

Verschil koolhydraatarm en ketogeen

Voordat het verschil uitgelegd kan worden, is het essentieel om te weten wat er gebeurt bij een ketogeen dieet en wat er gebeurt bij een koolhydraatarm dieet. Bij een ketogeen dieet eet je minder dan 20 gram koolhydraten per dag. Dit is uitdagend, maar tevens de enige manier om je lichaam in stand van ketose (vetverbranding) te brengen. Bij een koolhydraatarm dieet (boven de 20 gram) kom je niet in deze vorm van vetverbranding. Je zult wel afvallen, maar lang niet zo snel als bij het ketogene dieet en je zult de positieve effecten ook niet zo sterk ervaren. Nu gaan we je de meest gemaakte fouten vertellen, zodat jij op een goede manier kunt afvallen.

Fout #1 ongeduldig

Zeker als je een ketogeen dieet gaat volgen, is geduld essentieel. Je vraagt je lichaam immers om te switchen tussen het verbranden van koolhydraten en het verbranden van vet. Veel mensen vergeten dat dit een proces is dat soms wel een week kan duren. Wees dus vooral geduldig en hou vol. Je zult je misschien een paar dagen wat minder voelen, maar als je eenmaal in ketose bent zul je je beter voelen dan ooit tevoren.

Meer van deze fouten weten? Lees verder op pagina 2.


Pagina 1/2