11 januari 2022

De rapper slaat de handen ineen met het plantaardige voedingsmerk Oumph!

Januari is natuurlijk de maand van goede voornemens. Daarom is het initiatief Veganuary in leven geroepen: een maand lang vegetarisch of veganistisch eten. Vorig jaar deden hier al meer dan 580.000 mensen uit 209 landen aan mee. Plantaardig voedingsmerk Oumph! probeert vega(n) eten nu nog een stukje toegankelijker te maken met de internationale campagne ‘Adopt a Carnivore‘ – en daar hebben ze niemand minder dan rapper Ronnie Flex voor gestrikt. 

Goede voornemens

Het nieuwe jaar is in volle gang en zo ook de vele goede voornemens. Denk bijvoorbeeld aan meer bewegen, minder alcohol drinken, gezonder eten en minder vlees consumeren. Om je te motiveren en je te helpen je doelen te behalen, zijn er tal van initiatieven opgezet, zoals Dry January en Veganuary. Waar je bij Dry January de fles alcohol een maand lang laat staan, is dat bij Veganuary het geval voor dierlijke producten. Dit jaar doet niemand minder dan rapper, zanger en producer Ronnie Flex mee aan Veganuary. En dat gaat hij niet alleen doen. Naar aanleiding van de Adopt a Carnivore-campagne van Oumph! ‘adopteert’ hij zijn vleesetende vriend Bigga om hem te laten zien hoe lekker en makkelijk vega(n) eten kan zijn.

Adopt a Carnivore

Zelf gaat Ronnie Flex al een aantal jaren als flexitariër door het leven. Om dierenleed tegen te gaan, ligt vlees al een paar jaar niet meer standaard op z’n bord. Ook heeft hij al eens een heel jaar vegetarisch gegeten. Afgelopen jaar sloop het af en toe eten van dierlijke producten echter weer terug in zijn eetpatroon. Maar: het is een nieuw jaar en dus besluit Ronnie Flex de teugels weer strakker aan te trekken. Natuurlijk is dit een stuk leuker en gezelliger als je het met z’n tweeën kan doen. Daarom neemt hij zijn vriend Bigga, die het vega(n) schap uit gewoonte standaard voorbijloopt, in de maand januari op sleeptouw. Het doel? Ronnie Flex wil zijn vriend Bigga – en heel Nederland via zijn Instagram – laten zien dat vegetarisch of veganistisch eten helemaal niet moeilijk hoeft te zijn.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Oumph! (@eat_oumph)

Oumph!

Dat het allesbehalve moeilijk is om een lekkere vegetarische of veganistische maaltijd op tafel te zetten, bewijst het plantaardige voedingsmerk Oumph! wel. Het vegan merk is een van de nieuwkomers op de Nederlandse markt en biedt naar eigen zeggen producten met nét dat beetje extra – dat beetje ‘Oumph!’ – die binnen vijf minuten vanuit de vriezer op je bord liggen.

Serieuze boodschap in een humoristisch jasje

Net als Ronnie Flex, Bigga en vele anderen meedoen aan Veganuary en de Adopt a Carnivore-campagne van Oumph!? Dat wordt alleen maar aangemoedigd. “We willen iedereen die nieuwsgierig is naar plantaardig eten uitnodigen om het in het nieuwe jaar te proberen. En wat is er beter dan personen die al regelmatig vegetarisch of zelfs vegan eten, de carnivoren in hun omgeving mee te laten nemen in het gemak en de voordelen? Met ‘Adopt a Carnivore’ gaan we voor enthousiasme en aanmoediging in plaats van het wijzen met vingers. Een serieuze boodschap, maar dan in een humoristisch jasje”, aldus Oumph!-oprichter Ankan Lindén.

Al krijg je het voor elkaar om je adoptiezoon of -dochter slechts één dag, in één maaltijd een dierlijk product te laten vervangen door een duurzaam alternatief: alle beetjes helpen. Ook dan wordt er al meer dan 2.000 liter en de CO2-uitstoot van een autorit van 14 kilometer bespaard. Wauw!

Lees ook: Recept: veganistische chili met lekker veel groente

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m op Pinterest!

Bron en beeld: Oumph!