25 september 2020
Vivian

McDonald’s doet op deze manier mee aan de Kinderboekenweek

Vanaf komende woensdag krijgen kinderen een boekje in hun Happy Meal. Daarmee steunt McDonald’s de Kinderboekenweek, die van 30 september tot en met 11 oktober loopt. De fastfoodketen wil op deze manier lezen en voorlezen stimuleren. 

Keuze tussen speeltje en leesboekje

Sinds begin vorig jaar kunnen kinderen bij hun Happy Meal al kiezen tussen een speeltje of een boekje. Volgens McDonald’s werden er sindsdien al ruim 900.000 leesboekjes uitgedeeld aan kinderen.

Plezier van lezen

Tijdens de Kinderboekenweek werkt de fastfoodketen samen met de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). In deze week zit er in elke Happy Meal een leesboekje voor kinderen. “Zo bereiken we een grote groep nieuwe potentiële lezers en creëren we nog meer mooie lees- en voorleeservaringen”, zegt Eveline Aendekerk, directeur van Stichting CPNB. Men hoopt dat kinderen én ouders het plezier van lezen (her)ontdekken.

Thema Kinderboekenweek

De Kinderboekenweek heeft elk jaar weer een ander thema. Dit jaar is het thema ‘En toen?’ Jonge lezers worden getrakteerd op boeken uit de reeks ‘Avonturen van de Boomtop-tweelingen’ van schrijfster Cressida Cowell (bekend van het alom geliefde kinderboek ‘Hoe tem je een draak?’).

Lees ook: Dit is waarom je altijd met het gezin aan tafel zou moeten eten

Wil je dit artikel nog een keer lezen? Bewaar ‘m op Pinterest!

Bron: RTL Nieuws | Beeld: Unsplash