Water opeten schijnt veel beter te zijn voor je gezondheid

We horen het iedere dag en zien het overal staan: veel water drinken is goed voor je. Toch hebben we soms moeite met die laatste saaie liter water naar binnen klokken. Ben jij er ook zo klaar mee? Dan is het volgens deze professor tijd om je water op te eten. 

Ja, wij hebben het ook niet verzonnen.

Eten vs. drinken

Volgens dr. Howard Murad, professor aan de universiteit van Californië, loont het om je water op te eten in plaats van te drinken. Hij stekt dat het drinken van water ervoor kan zorgen dat je te weinig mineralen en vitamines binnenkrijgt, vooral wanneer je probeert meer dan 2,5 liter water per dag te drinken. Het water dat je eet daarentegen, bijvoorbeeld in sla of in een komkommer, blijft voor langere tijd in je lichaam. Daarnaast zou voedsel dat veel water bevat ons twee keer zoveel hydrateren als een glas water doet. Daarbij opgeteld is voedsel dat veel water bevat vaak fruit of groente, waardoor je ook nog eens veel vitaminen binnenkrijgt.

Voedingsmiddelen

Wat je het beste kunt eten om water binnen te krijgen? Deze voedingsmiddelen bevatten veel water:

  • Ijsbergsla (300 milliliter)
  • Courgette (142 milliliter)
  • Sinaasappel (122 milliliter)
  • Aardappel (188 milliliter)
  • Appels en peren (115 milliliter)
  • Tomaat (109 milliliter)
  • Komkommer (100 milliliter)
  • Watermeloen (92 milliliter per partje)
  • Bloemkool (73 milliliter per acht roosjes)
  • Aardbei (73 milliliter handje vol)
  • Grapefruit (72 milliliter)
  • Frambozen (69 milliliter handje vol)
  • Blauwe bes (68 milliliter handje vol)
  • Abrikoos (68 milliliter per drie)
  • Wortel (63 milliliter)
  • Rode paprika (50 milliliter)
  • Radijs (40 milliliter per vijf)
  • Selderij (38 milliliter)
  • Spinazie (26 milliliter handje vol)
  • Broccoli (26 milliliter handje vol)

Lees ook: Feit of fabel: komen er schadelijke stoffen vrij als je een waterkoker opnieuw aanzet? 

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest

Bron: Metronieuws | Beeld: Unsplash