Hiermee kun je het beste je honger stillen

Heb jij last van een rammelende maag? Grijp dan niet naar een reep chocolade of een zak chips, maar kies voor een eiwitrijke snack. Eiwitten zorgen voor een langere energieboost en een verzadigd gevoel. Dit is dus een veel betere oplossing om je honger te stillen dan een zoete lekkernij. Benieuwd welke snacks je zoal kun kiezen zonder je schuldig te voelen? Wij zetten er twaalf op een rij. 

1. Hüttenkäse met fruit

Schep 75 gram hüttenkäse in een kom en doe er bosbessen, stukjes banaan of meloen doorheen. Liever een ander soort fruit? Je kunt hiermee eindeloos variëren en je eigen draai eraan geven.

2. Pompoenpitten

Pompoenpitten zijn ware eiwitbommen. Een volle hand bevat zo’n 12 gram eiwit. Dit is tevens een ideale snack voordat je gaat sporten.

3. Notenboter

Vul een halve selderij met notenboter (amandel, cashew of walnoot) en strooi hier wat rozijnen of amandelen overheen. Geen liefhebber van selderij? Gebruik dan een groene appel.

4. Mini quesadilla

Heb je iets meer tijd om je snack te bereiden? Dan zijn deze mini quesadilla’s ideaal. Meng 50 gram zwarte bonen, 1 theelepel salsa en een pakje cheddar in een kom. Vul een meergranen tortilla met het mengsel en vouw dicht. Bak kort in een koekenpan totdat de kaas is gesmolten. Pak in aluminiumfolie en neem mee voor onderweg of geniet er meteen van.

5. Noten in de mix

Gemengde noten zijn de ideale snack voor onderweg. Zorg dat er in ieder geval amandelen of pistachenoten in de mix zitten, want die bevatten de meeste eiwitten. Liever iets zoets? Meng er dan wat gedroogd fruit doorheen.

6. Smaakvolle shakes

Een simpele eiwitshake als tussendoortje is lekker, maar ook een beetje saai. Probeer in het vervolg deze combinatie eens. Meng chocolade eiwitpoeder met een kop koffie en ijsblokjes voor een gezonde ijskoffie. Of meng vanille eiwitpoeder met (plantaardige) melk, fruit en kaneel.

7. Chocolade shake

Doe een banaan, 1 eetlepel pindakaas, 250 milliliter volle chocolademelk en wat ijsblokjes in een blender en meng tot je een stevig shake hebt.

8. Hummus dip

Snijd komkommer, wortel en selderij in stukjes en dip ze in een bakje hummus. Heerlijk om tijdens het werken te snacken.

9. Gezond kaasplankje

Ben je dol op kaas? Maak dan een gezond kaasplankje. Kies één stuk kaas, het liefst een minder vet soort. Vul het plankje verder met volkoren toastjes, geroosterde amandelen en druiven.

10. Gekookt ei

Eet jij van jezelf niet zoveel eieren? Dan is een gekookt ei de ideale snack. Kook een keer per week een aantal eieren en leg deze in de koelkast, dan heb je altijd een verantwoorde snack klaarliggen.

11. Pindakaas en banaan

Deze heerlijke combinatie is niet nieuw, maar denk je er weleens aan als je een snack zoekt? Smeer wat pindakaas op een rijstwafel of volkorencracker en beleg met stukjes banaan. Om het af te maken strooi je er wat kaneel overheen.

12. Griekse yoghurt

Pak een bakje en vul deze met 200 gram (plantaardige) Griekse yoghurt. Vul aan met een handvol bosbessen of bosvruchten, 1 eetlepel amandelen en een scheutje honing. Voor wat extra koolhydraten schep je er nog 2 eetlepels havermout doorheen.

Lees ook: Op deze zes manieren kunnen appels helpen met afvallen

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!

Bron: Woman’s Health | Beeld: Pexels