07 maart 2018

Wat een verrassende zet van Coca-Cola

Frisdrankenmerk Coca-Cola houdt zich vaak bij de ouderwetse receptuur, soms met toevoeging van een smaakje, maar vaak gewoon de cola zoals we ‘m kennen. Tot nu; het merk gaat namelijk een nieuwe, alcoholische drank op de markt brengen!

De frisdrankfabrikant gaat ditmaal niet een variatie op cola, maar bruisend water met alcohol op de markt brengen.

Alleen in Japan

Vooralsnog zal de nieuwe drank alleen nog maar uitgebracht worden in Japan, maar wellicht dat deze ook in andere landen op de markt gebracht gaat worden mocht het een succes blijken. Voor nu is dit volgens de woordvoerder van Coca-Cola Nederland echter nog onwaarschijnlijk. De koolzuurhoudende drank met alcohol is populair in Japan omdat het een alternatief voor bier is; voornamelijk vrouwen zijn fan van het drankje.

21 nieuwe dranken

In Japan wordt veel geëxperimenteerd door Coca-Cola: “De Japanse markt wordt sterk door innovaties gedreven. Experimenteren is daar bijna een ‘way of life’. Lokale ingrediënten en smaken spelen daarin een sterke rol,” meldt de woordvoerder. Gelukkig zet het bedrijf ook in Nederland in op een uitbreiding van het assortiment; dit jaar worden er maar liefst 21 nieuwe, non-alcoholische dranken met geen of minder suiker geïntroduceerd. Wij zijn heel benieuwd naar de uitbreidingen!

Lees ook: Deze vegetarische, romige pasta-ovenschotel is om je vingers bij af te likken

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest!

Bron: AD | Beeld: Pixabay